tiistai 5. toukokuuta 2009

Agilitynäytös Vene-Sunilla 5.5.2009

Minä ja koirat

Tänään viskattiin esteet Hiluxin kyytiin (alan vihdoin ymmärtämään noita isoja autoja;) ja paineltiin Vene-Sunin pihalle agilitynäytöstä vetämään. Paikalla oli 2 russelia, yksi saksanpaimenkoira sekä nämä minun jermut eli bc ja podengo. Tilaa oli käytössä hyvin rajoitetusti ja paikka ei ollut mistään turvallisimmasta päästä.. Hyvin hoidettiin homma ja olin hyvinkin yllättynyt miten sujuvasti kepit menivätkin muutaman verkkotreenin jälkeen.. Wau. Saatiin palkaksi ilmaiset lohikeitot ja hyvä mieli, hyvä näin.

Tokoa olen nyt omaksi iloksi puuhastellut, lähinnä seuraamista sekä maahan-menoa, ja näytti ainakin tänään hyvinkin mallikkaalta.. Seuraamista olen rakentanut "imuuttamalla" ja vaatinut pään paikaksi säären etuosan, ja väljyydestä jää palkka saamatta, hauskalta näyttää kun pieni tekee PK-seuraamista;) Täyden kympin seuraamista en osaa kyllä millään rakentaa, mutta jos osaan opettaa päänpaikan oikein niin eiköhän se kroppakin pysy vauhdissa mukana;) Maahan-meno onnistuu vihdoin ja viimein pelkästään sanallisesti, ja koirasta on tosi hauskaa mennä maahan, harvoin näkee koiraa jonka häntäheiluu niin vimmatusti tässä liikkeessä. Ongelmana on oikeastaa se että vaatii palkkaa heti, jos ei saa niin nousee ylös ja painuu jälleen alas.. Sähäkkä otus liikkeissään.. khöm..

Ensi viikonloppuna olisi tarjolla agilityleiri podengoille, jota olen kovasti odotellutkin. Koira on nyt hyvässä mallissa ja tässä kohtaan kaipaisinkin viisamman neuvoja miten tästä eteenpäin jatkettaisiin. Ainoa ongelma on vain alkavat juoksut, eli vain luoja tietää milloin ensimmäinen tippa heitetään, ristin käteni että viiraisi viikonlopun yli... Torstaina olisi epäviralliset agilitykisat ja jos luoja edelleen suo niihin osallistumisoikeuden niin ajattelin juosta molemmat radat ja katsoa päivän saldot..

Ei kommentteja: